2018. április 18., szerda

Író-olvasó találkozó Veszprém - Élménybeszámoló

Beszélgetőpartneremmel, Oszlánszky Zsolttal

Egy hete, Április 11-én Veszprémbe látogattam egy családias hangulatú író-olvasó találkozóra.
A városka örökké szívemben él, itt töltöttem a középiskolai éveket a Lovassy László Gimnáziumban, majd később az első egyetemi tanulmányaimat is itt végeztem mint vegyész, a Pannon Egyetem mérnöki karán. Rendkívül sok emlék köt ide, és nagyon sok barát vár, akikhez visszalátogathatok - és most már egyre nagyobb számban kedves olvasóim is.

Remek hangulatú, tartalmas délután volt, amit beszélgetőtársamnak, Oszlánszky Zsoltnak köszönhetek. Kérdései újabb és újabb gondolatokat ébresztettek, öröm volt válaszolni rájuk. Hogy miről is volt szó?
Nos, szóba került többek között az, hogyan értelmezem én a fantasy zsánerét, avagy a fantasy nem a sárkányoknál és varázslóknál kezdődik. Miért divatosabbak mostanság az egyre komorabb, emberábrázolásukban realista irányzatok (lásd pl. Trónok harca, dark fantasy zsáner népszerűsége, különbségek a high és low fantasy között). Miképp történt, hogy Meridia világából az ötletelés során "kiveszett" a mágia és helyét tisztán a technológia vette át? Mit gondolok a hősökről? (Fekete-fehér, tisztán jó-rossz karakterek, el veletek!) Mennyire tud a fantasy reflektálni a  való világ problémáira, tükröt tartani a hétköznapi ember elé? (Avagy kultúrák, vallások, örök emberi természet...) No meg természetesen az életutam is szóba került, miért, hogyan kezdtem írni, kik hatottak rám.
Zsolt egy remek ötlettel is előállt: véleménye szerint a Felvont vitorlák szépen mutatna képregényként. Kolozs Kitti fotomanipulált illusztrációi is mutatják, hogy a karakterek jól ábrázolhatók, színesek, jól megkülönböztethetőek, történetben pedig sokat segíthet az, hogy rövid fejezetekkel dolgozom. Úgyhogy, ha erre téved egy képregény-művész, jelentkezzen, én szívesen látnám a jelenetek megrajzolt verzióit! :)

Sashalmi Istvánnal - itt én kapok dedikált könyvet :)

Köszönöm Sashalmi Istvánnak, hogy nekem ajándékozott egy példányt a Nyergelj! Fordulj! Veszprémi huszárhősök című könyvéből! A történelmileg pontos, hiteles történetek nagy segítségemre lesznek majd a még jobb csata- és hadijelenetek alkotásához.


Farkába harapó kígyó "tengerkővel"

Bellone-ékszertáram (szeretett brossom után) is bővült egy igazán szép és különleges darabbal. Köszönöm Ilcsinek és a Gyöngyhalász ásványékszernek ezt a gyönyörű karkötőt!

Az esemény fotóit Hevesi Klára készítette - köszönöm, hogy megörökítetted a pillanatokat! :)

Végül de nem utolsósorban hálásan köszönöm Tóth Gábornak
és a Pannon Egyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltárának a szervezést!


Köszönöm minden olvasómnak, hogy ott voltatok, remélem, mihamarabb újra találkozunk!

Legközelebb a Könyvfesztiválon ápr. 21-én, most szombaton ;)











0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése